Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
29.03.2024
piątek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Alkohole
Preferencje alkoholowe Polaków

Od tego jaki alkohol serwowany jest w lokalu zależy kto do niego przyjdzie. Teza ta na pierwszy rzut oka może wydawać się mało prawdopodobna. Jednak potwierdzają ją badania dotyczące preferencji alkoholowych Polaków.

Niemałe znaczenie ma tu również cena trunków. Decyzja o zamówieniu w obiekcie gastronomiczny konkretnego alkoholu może być z nią związana. Jednak na wybór konkretnego typu alkoholu (a co za tym idzie - również i lokalu) wpływa nie tylko zasobność portfela gościa.

Powszechnie, i zresztą słusznie, twierdzi się, że mocne trunki są domeną mężczyzn. Chętniej spożywają oni różnego rodzaju wódki, whisky a także koniak i brandy.

Płeć piękna, jeżeli już zdecyduje się na spożycie mocnych alkoholi, to raczej pod postacią drinków. Koktajle, serwowane przez barmanów, cieszą się coraz większą popularnością wśród wszystkich gości. Częściej pija się też mocne drinki, w skład których wchodzą wysokoprocentowe alkohole.

Kobiety zdecydowanie wolą jednak sięgać po słabsze napoje. Około 65 % wszystkich osób spożywających likiery i ponad 55 % pijących szampana i wino to właśnie kobiety. Panie częściej zamawiają też wermuty.

Nie bez znaczenia jest też wiek i pozycja zawodowa gości wybierających konkretny alkohol. W miejscach gdzie podaje się koniaki i brandy a także rum częściej przebywają osoby powyżej 50 roku życia. To one bowiem są w większości konsumentami tych trunków. Alkohole te wybierane są też przez bardziej zamożnych i lepiej wykształconych konsumentów. Zwykle zamawiają je mężczyźni podczas przeróżnych spotkań towarzyskich.

Whisky nie jest najbardziej popularna wśród Polaków, do jej spożywania przyznaje się niecałe 15 % badanych. Zdecydowana większość z nich to ludzie nieprzekraczający 35 roku życia.

Na wino do posiłku decyduje się coraz większa liczba gości w restauracjach. Jednak badania dowodzą, że zwykle są to osoby z wyższym wykształceniem, które zajmują atrakcyjne pozycje zawodowe.

Najwięcej osób pijących gin ma od 25 do 39 lat i może pochwalić się dobrą sytuacją finansową. Co ważne – alkohol ten nie jest zbyt popularny w małych miejscowościach, ponad 60 % osób, które go piją mieszka w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców.

Piwo pija się obecnie przede wszystkim w pubach. Nie jest to już alkohol osób pracujących fizycznie, ani też jedynie mężczyzn.

Coraz więcej gości zamawiających piwo to ludzie młodzi – do 35 roku życia, także kobiety, niezależnie od zawodu i stanowiska pracy. To niezbędny alkohol w nocnych klubach, barach i dyskotekach - właśnie podczas imprez tanecznych spożywa się go najwięcej.

Otwierając pub, gdzie serwuje się przede wszystkim piwo, nie można więc liczyć na rzesze starszych gości z zasobniejszym portfelem. Restauracja oferująca gamę win do wyboru nie będzie odwiedzana jedynie przez miłośników tego alkoholu. Jednak można założyć, że stanowić będą oni większą część gości.

Źródło - badania Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska.

Joanna Załęska – Gastrona.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.

 


 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000