Rynek wina w Polsce zaczął się coraz prężniej rozwijać. Mimo iż nadal daleko nam pod zględem spożycia tego trunku do innych krajów europejskich, to producenci win i tak są zadowoleni z ciągle wzrastającej sprzedaży.
Największą popularnością cieszą się wina gronowe – ich sprzedaż w pierwszej połowie tego roku wzrosła o 16 %. Perspektywy na kolejne lata wyglądają także obiecująco. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 5 lat roczny wzrost sprzedaży wyniesie ok. 5-10 proc.
Już teraz zaczęła się rywalizacja między najbardziej konkurencyjnymi markami. Firma Jantoń specjalizująca się przede wszystkim w produkcji win owocowych zamierza zawalczyć o wysoką pozycję na rynku. Środkiem do osiągnięcia celu ma być wprowadzenie nowej marki Celebro. Oferowane pod nią trunki wyróżniają znajdujące się na etykietach ikonki pasujących do niej potraw.
Niezmiennie mocną pozycję ma marka Carlo Rossi, która odnotowała w maju i kwietniu wzrost sprzedaży swojego produktu o 7%.
Polacy najczęściej w gronowe trunki zaopatrują się w dyskontach (ok.30 proc). Na sieci handlowe przypada w sumie 67 proc. rynku. Jednak rośnie także zapotrzebowanie na zakup win dostępnych jedynie w specjalistycznych sklepach.
Jeśli chodzi o pochodzenie najczęściej kupowanych win, to nadal przeważają trunki bułgarskie i węgierskie. Ich popularność jednakże ostatnio spada na rzecz win hiszpańskich, czy francuskich. Zaczynają zacierać się zwyczaje będące spadkiem po PRL-u i Polska staje się normalnym europejskim rynkiem wina.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.