Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
Smoker
LabelFresh
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Elmak
Baziółka
Frogut
Hello Coffee
Nektar Natura
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Alkohole
Polacy piją coraz więcej wina


Rynek wina w Polsce zaczął się coraz prężniej rozwijać. Mimo iż nadal daleko nam pod zględem spożycia tego trunku do innych krajów europejskich, to producenci win i tak są zadowoleni z  ciągle wzrastającej sprzedaży.

Największą popularnością cieszą się wina gronowe – ich sprzedaż w pierwszej połowie tego roku wzrosła o 16 %. Perspektywy na kolejne lata wyglądają także obiecująco. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 5 lat roczny wzrost sprzedaży wyniesie ok. 5-10 proc.

Już teraz zaczęła się rywalizacja między najbardziej konkurencyjnymi markami. Firma Jantoń specjalizująca się przede wszystkim w produkcji win owocowych zamierza zawalczyć o wysoką pozycję na rynku. Środkiem do osiągnięcia celu ma być wprowadzenie nowej marki Celebro. Oferowane pod nią trunki wyróżniają znajdujące się na etykietach ikonki pasujących do niej potraw.

Niezmiennie mocną pozycję ma marka Carlo Rossi, która odnotowała w maju i kwietniu wzrost sprzedaży swojego produktu o 7%.

Polacy najczęściej w gronowe trunki zaopatrują się w dyskontach (ok.30 proc). Na sieci handlowe przypada w sumie 67 proc. rynku. Jednak rośnie także zapotrzebowanie na zakup win dostępnych jedynie w specjalistycznych sklepach.

Jeśli chodzi o pochodzenie najczęściej kupowanych win, to nadal przeważają trunki bułgarskie i węgierskie. Ich popularność jednakże ostatnio spada na rzecz win hiszpańskich, czy francuskich. Zaczynają zacierać się zwyczaje będące spadkiem po PRL-u i Polska staje się normalnym europejskim rynkiem wina.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe Smoker LabelFresh Cukiernia M&K Debic Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska Baziółka Gros Frogut Alumast HAGEA Kocham Wodę Metro-Catering-System Internorga InEwi
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000