Wg danych firmy badawczej AC Nielsen udziały rynkowe marki Ballantine’s Finest w całej kategorii whisky w czerwcu 2011 wyniosły 27%, dając jej tym samym pozycję whisky nr 1 na polskim rynku.
Pozycja Ballantine’s Finest jest efektem długofalowego inwestowania w markę i odzwierciedleniem jej konsekwentnego wzrostu rynkowego, obserwowanego w dłuższym okresie czasu. Na bazie ostatnich 12 miesięcy uśredniony udział Ballantine’s Finest w kategorii whisky wynosi 21%, podczas gdy za ostatnie 6 wzrasta do 24,5%, a w ostatnich 3 do 30%, dając jej tym samym, w tym ostatnim okresie, przewagę 12 punktów procentowych nad głównym konkurentem.
Ballantine’s Finest jest strategiczną marką w portfelu Wyborowa S.A. (Grupa Pernod Ricard) i konkuruje w największym segmencie rynku whisky, tj. szkockich whisky z tak zwanej średniej półki cenowej. W ciągu ostatniego roku whisky z tego segmentu stanowiły nieco ponad 50% wszystkich sprzedawanych whisky w Polsce, natomiast w tym konkretnym segmencie rynku i w tym samym okresie do Ballantine’s Finest należało prawie 42%.
— Osiągnięcie przez Ballantine’s pozycji nr 1 na polskim rynku whisky jest efektem odpowiedniej strategii i działań marketingowo-sprzedażowych prowadzonych konsekwentnie od kilku lat. Duży wzrost sprzedaży w ostatnim roku zawdzięczamy zbudowaniu silnej pozycji w sieciach handlowych - powiedział Jean-Baptiste Mouton, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Wyborowa SA.
WYBOROWA S.A. jest działającą w Polsce częścią globalnego holdingu Pernod Ricard obecnego na ponad 70 rynkach na świecie, na pięciu kontynentach. Grupa Pernod Ricard rozwija sie poprzez wzrost organiczny oraz akwizycje wzmacniające portfolio: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) i Vin&Sprit (2008). Koncern jest producentem, właścicielem i dystrybutorem znanych marek-ikon alkoholowych, takich jak Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, Mumm, polskich wódek Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wielu innych marek globalnych, posiadając tym samym jedno z najbardziej prestiżowych portfolio wśród koncernów alkoholowych. Globalne obroty koncernu osiągnęły 7,203 miliardów Euro za rok budżetowy 2008/2009. Pernod Ricard wierzy w zdecentralizowaną organizację - posiada sześciu Brand Ownerów (Spółek Właścicieli Marek), zarządzających globalnie markami i produkcją oraz 70 firm dystrybucyjnych odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing na rynkach lokalnych. Zatrudnia 19000 pracowników. Grupa realizuje politykę ciągłego rozwoju oraz w pełni popiera i promuje politykę odpowiedzialnej konsumpcji jej produktów.
W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90 tych, poczatkowo jako dystrybutor marek międzynardowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej. W 2008 roku podczas integracji z V&S stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódczanych takich, jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha czy Polska. Na rynku polskim firma jest jednym z dwóch największych graczy w kategorii mocnych alkoholi importowanych, koncentrując się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium i wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.